The King of Pop

                                           Michael Jackson
                                                1958 - 2009
                                            I'll love U 4-ever

                                  His Music Will Live Forever

Han är och kommer alltid att vara
                                                                                          (Bild: Google)
Han är och kommer alltid att vara mästaren av musik!


En nyhet som chockade världen över var Michael Jackson oväntade död. Han som verkade ha topphälsan i handen och som tänkte göra en storslagen comeback. Varför?
Jag kan utan att skämmas säga att jag aldrig gråtit mer över någons död än Michaels. Han var en musiker utan like, han dansade och sjöng som en Gud, han hade hjärtat på rätt ställe ( och dessutom det största och kärleksfullaste i hela världen ) och så såg han ju gudomligt bra ut också! Det kan inte hjälpas att tårarna rann ner värre än någonsin, det gör de fortfarande bara jag hör en låt av Michael.
Vissa människor har kastat skit på Michael i all evighet, det bara för att Michael inte riktigt var som alla andra dystra och tragiskt förslavade människor. Han hade gåvan att kunna skapa och göra otroliga verk. Att kunna älska och känna kärlek. Att kunna leka och vara ett barn. Och att kunna se vad många andra inte ser: the Truth.
Visst har han plastikopererat sig mer än vi kan drömma om men säg en stjärna och artist i Amerika som inte gjort det! Visst har han kanske gjort saker han fått ångra men om han inte skulle ha gjort det skulle han inte ha varit en människa. Michael var ändå en otrolig individ.

Då var det då hans sjukdom: Vitiligo. Jag vill inte att han ska bli ihågkommen som en sjuk, svag och kritvit människa. En människa med skulder. En männsika som inte längre duger någonting till.
Nej, han ska bli ihågkommen för det han var: En musikängel full av energi. En individ som älskade barn mer än någonting annat och som hela tiden värnade om deras hälsa. En människa som kunde leka som om han vore ett barn själv. En människa av kärlek: "The Master of Pop".

Och som han själv sa:

"I'm alive and I'm here forever"

Även om vi inte ser honom lika mycket mer så kommer han ändå att finnas kvar förevigt. I hans fans hjärtan och i minnen som glädjer dess ägare. I musiken och i alla som någonsin försöker sig på en moonwalk.
Han är mästaren av musik och han kommer aldrig att dö!

Men ändå så saknar jag honom, Michael. Jag sörjer honom som om jag mist en vän.
Det är hemskt att inse att man älskat en person, först då det är försent. Jag växte upp med hans musik bredvid mig men först nu har jag insett att jag verkligen var ett av hans fan som alltid kommer att älska det han gjort. Som alltid kommer att beundra honom. Inte ens döden kan skilja oss åt ...



(Bild: Google)

Jag hjärtar Michael Jackson,
Jag hjärtar er:                                                  <333
               //MirandaMirre


                            Inne:                                        Ute:
                 Michael Jackson                      Läkemedel
                      Dirty Diana                                 Mord
                   Glitterhandske                             Matrix
                          Kärlek                                     Media              
                         Blyghet                                      Hat

Kommentarer

Kommentera Mina Memoarer Här:

Ditt Vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte för omvärlden)

Jag hittar dig på bloggen:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0