Vi Lever I En Hitler-Värld

Hitler ville att alla skulle se likadana ut, blonda och blåögda.
Det var hans plan. Tyvärr gick den om intet, men det hör inte hit.

Folk trodde att Hitlers tid var förbi.
Men så blev det inte, inte egentligen.
För våran tid är inte så mycket bättre.
Alla ska se likadana ut nuförtiden också.
Och alla som sticker ut blir mobbningsoffer.
Inte så mycket bättre än att bli ihjälgasad, eller hur?

Jag kanske tar i en aning nu, men det är ju så det är här i livet.
Alla ska se ut som barbie själv, inga undantag godkänns.
Även jag tycker så ibland ( skäms över att säga det, meen ).
Till och med tomater och gurkor ska se likadana ut. Alla undantag kasseras.
Allt, precis allt, ska se likadant ut.

En förändring måste ske.
Man måste kunna vara sig själv, osminkad som sminkad, överallt. Inte bara hemma.

Folk gjorde uppror mot Hitler.
Folk ska göra uppror mot dessa nya Hitler-tider!

Så våga vara mer av dig själv!
Jag vet att det är svårt att sluta gömma sig.
Inte heller jag är mig själv.
Men jag försöker...

Jag vill inte lyda under Hitler.
Jag lyder bara mig själv!



Jag hjärtar er!
//MirandaMirre              <3



( Bild: Google )

Kommentarer

Kommentera Mina Memoarer Här:

Ditt Vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte för omvärlden)

Jag hittar dig på bloggen:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0