En Melodi Som Av Poesi



Ett öga,
helt livlöst men blått
Utmanar ödet
med segerns lott
Men ack så ensamt
det blåa är
helt utan färger där.

Det möter en blick
av ljuvaste guld
ty där finns det färgerna
helt utan skuld
De slingrar sig runt,
förgyller och skiner
De klättrar och klänger
helt utan dystra miner.

Ett öga,
helt livlöst men blått
ser en del
av kärlekens lott
Och plötsligt det blå
förvandlat blir
det förgyller och skiner
som en flock kolibrir.







Det där var en dikt jag skrev för ett tag sedan.
Det är min absoluta favorit av allt jag någonsin producerat inom poesin.
När jag vaknade en morgon kände jag mig kreativ.
Det bara sprudlade om mig och hotade att kväva mig.
Så med det samma när jag öppnat mina ögon letade jag fram papper och penna
och skrev för brinnande livet. Detta är resultatet.
Jag kände mig så stolt. Det är en underbar känsla att lyckas.
Fortsätt så Mirre!

Var stolt över dig själv när du gör något bra.
Din själ behöver det.
Lite extra knäck för ditt divine.
Var inte räd för att misslyckas.

"You have to choose before you know"

Som en klok man sa till mig:
Picasso visste inte att han var bra förrän han dog.
Det var då han blev bra.

Så våga.
Det är ditt liv och det är du som bestämmer.

Jag hjärtar er!
//MirandaMirre                              <3

(Bild: Google )

Kommentarer

Kommentera Mina Memoarer Här:

Ditt Vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte för omvärlden)

Jag hittar dig på bloggen:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0