När Klumpar I Magen Växer

Känslan av att drunkna finns där.
Den slingrar sig, äter sig in under huden.
Du drar efter andan och upptäcker,
att det inte längre finns något syre du kan andas.
Allt är dött och stilla.

Du sluter dina ögon och knyter händerna.
Du hoppas att allt ska vara över.
Som en mardröm som etsar sig fast i dina sinnen.
Men detta är ingen mardröm.
Detta är när klumpar i magen växer.

Du ber stilla en bön.
Låt mig leva.
Låt mig få känna luft smeka mig.
Du tittar upp genom tårfyllda ögon.
Jag vill inte dö såhär.
Men det finns inget du kan göra.
Du kan bara dra ett djupt andetag och upptäcka,
att det inte längre finns någon syre du kan andas.

Känslan av att drunkna finns där.
Den lever vidare,
även när allt är borta.
Detta är sanningen.
Detta är när klumpar i magen växer.
När de förgör dig innifrån.

Inget att göra,
inget finns kvar.
Allt hopp är sedan länge förstört.
Du kan bara sluta dina ögon och upptäcka,
att det inte längre finns någon syre du kan andas.
Detta är känslan av att drunkna.
När syret tagit slut...


(Bild: MirandaMirre 2009 "Även Droppar Drunknar" ) Copyright!!!

Kommentarer
Postat av: ida

Å mirre! Ja älskar tå du skriver! Ja älskar häile tieg!:)<3

2010-02-14 @ 10:47:26
URL: http://idahundraprocent.blogg.se/
Postat av: MirandaMirre

Ida: Tack Gulleh!:) Desamma. You make my life go on.:)<3

2010-02-14 @ 18:59:57
URL: http://mirandamirre.blogg.se/

Kommentera Mina Memoarer Här:

Ditt Vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte för omvärlden)

Jag hittar dig på bloggen:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0