Spegel, Spegel på Väggen där

När du står framför spegeln och möter din blick, vad tänker du då?
När du varje morgon sminkar ditt redan så vackra ansikte,
vad rör sig i ditt huvud då?

Du har kanske märkt att jag har blivit lite mer poetisk med mitt skrivande.
Vet faktiskt inte vad som hänt med mig. Kanske har jag nått en tonårskris.
Kanske håller jag på att bli den kreativa människa vi alla vill bli.
Den som vi alla måste hitta för att livet ska bli en dans i paradiset.

Men jag höll faktiskt på att berätta någonting.
Jag sitter på en sanning just nu, och jag måste dela med mig av denna erfarenhet.
Och dessutom är det ganska obekvämt att sitta på sanningar. De kan aldrig vara stilla.
De bara hoppar runt och vill att alla ska se dem. Buckligt värre för rumpan.

Sanningen jag nu sitter på är något du kanske kommer att hata.
Kanske kommer du att älska det.
Men det kommer alltid att vara en sanning.

När du står framför spegeln och möter din blick, vad tänker du då?
När du varje morgon sminkar ditt redan så vackra ansikte,
vad rör sig i ditt huvud då?

Smink är Gift.
Venomous Poison.
Och gift är farligt för oss.

Du är vacker. Du är underbar.
Så varför döljer du dig under ett lager falskhet?
Kom fram... Visa oss dig själv.
Bjud på dig själv.
Vi älskar dig ändå.

Ungdomen är den vackraste som finns.
Den är skör och nyfödd.
Och den är tiden vi människor är som vackrast.
Våra ansikten är fortfarande mjuka och oskyldiga.
Men vi döljer skönheten under ett lager falskhet.
Vi döljer den med ett kletigt lager smink.

När vi tvättar bort falskheten och möter sanningen
tycker vi falskheten är den sköna.
Under den vackra fasaden finns ingenting kvar.
Våra sanna jag tynar bort. Vi åldras.
Men vi vill ha falskheten på våra ansikten.
För varje gång vi tvättar bort lagret av lögn möter vi ett äldre ansikte.
Vi förstör oss.

När du står framför spegeln och sminkar dig rör sig en tanke i ditt medvetande.
Jag duger inte som jag är. Jag vill vara vacker.
Din underbara kropp, ditt tempel, lyssnar på dig.
Jag duger inte... Jag duger inte... Jag är inte vacker...
Och din underbara kropp lyder dig.
Den gör dig fulare.
Your wish is my command.

Så våga lämna bort lagret av falskhet ibland.
Bjud på dig själv, precis som du är.
Vi älskar dig ändå.
Kanske mycket mer än du tror...

Jag hjärtar modighet!
Jag hjärtar er!
//MirandaMirre               <3



(Bild: Google)


Inne:                    Ute:
Countrymusik       Lager av Falskhet
Romantik           Venomous Poison
Sanna Jag                  Lögn
Att Våga                 Fiender
Ida                   Vackra fasader
Karolina                 Klätterapor
Humlor                  Snödrivor




Kommentarer
Postat av: ida

Inne : ida & Karolina :) Diggar dej mirrekirre:)<3333

2010-02-15 @ 15:03:51
URL: http://idahundraprocent.blogg.se/
Postat av: MirandaMirre

Hundra procent:) Diggar däijj mää:)<3333

2010-02-15 @ 19:22:42
URL: http://mirandamirre.blogg.se/
Postat av: irene

du skriver jättebra.)he je intessant att tläs:)

2010-02-16 @ 15:34:44
URL: http://irregronviik.blogg.se/

Kommentera Mina Memoarer Här:

Ditt Vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte för omvärlden)

Jag hittar dig på bloggen:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0