Vilseledda På Livets Väg

I dag vaknade jag klockan elva och tänkte ramla ur sängen. Hjäälp, vad har hänt med mig?
Så sent kan man bara inte vakna! Jag blev helt chockad.
Men så började jag gapskratta där jag låg i min säng.
Jag skrattade åt mitt sjusovande... Helt knäpp början på dagen, människor!

Men det var inte detta jag tänkte berätta för er.
När man funderar kan man upptäcka mycket.
Mitt senaste fynd är mediernas stengrepp om oss.
Du ser på fimler, TV, dokusåpor av alla de slag. Du läser skvallertidningar.
Och det viktigaste av allt: Du tror att livet är så.
Jag också, tills jag vaknade upp...

Det var faktiskt en kompis som sa till mig: "Jag vill ha en man som man inte behöver vara fin för!"
Det var då jag började fundera. Livet är inte en dans på rosor alla gånger.
Allt slutar inte romantiskt.

Romatiken på film är falsk.
Allt är falskt.

Så varför matar vi oss med denna bullshit alla dagar?
Det är ju knappast hälsosamt i längden.
Vi blir vilseledda stackare som tror att allt är ett hårdsminkat face och några blinkningar.
Vi tror att bara man är som dem i filmerna är allt bra.

Vi blir förda bakom ljuset.
Men jag vet fortfarande inte varför...

Jag hjärtar er!
//MirandaMirre                             <3


(Bild: Google)                "Vad är kärlek, när kärleken inte är som på film?"

Kommentarer
Postat av: ida

Yeah babe yeah!!:)<3

2010-02-21 @ 11:47:42
URL: http://idahundraprocent.blogg.se/
Postat av: MirandaMirre

Ida: Mjooaw Darrling!!:)<3

2010-02-25 @ 19:31:17
URL: http://mirandamirre.blogg.se/

Kommentera Mina Memoarer Här:

Ditt Vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns inte för omvärlden)

Jag hittar dig på bloggen:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0